Autor: Sofia Horta E. Costa

Młodzi wolą kupować przeżycia niż towary

Millenialsi nie są materialistami. Wolą kupować przeżycia, emocje, zamiast prostych dóbr konsumpcyjnych. Ze względu na zupełne zaspokojenie potrzeb materialnych potrzebują alternatywnych sposobów osiągania satysfakcji - mówi prof. Thomas Gilovich z Cornell University.
Młodzi wolą kupować przeżycia niż towary

(Giuseppe Milo CC BY-NC 2.0)

– Nie odkładam, żeby cokolwiek kupić – mówi 28-letni inżynier, który wynajmuje mieszkanie razem z dwoma osobami na południu Londynu. – Wolę pójść do przyjemnej restauracji na obiad, postawić kolejkę w pubie albo poznać nowe tereny na świecie. Czułbym, że marnuję swoje życie, gdybym wybrał posiadanie rzeczy.

Rynek giełdowy zaczyna odzwierciedlać priorytety jego i pokolenia do którego należy (tzw. millenialsów, czyli osób urodzonych pomiędzy 1980, a 2000 rokiem). Notowania akcji przedsiębiorstw oferujących spędzanie wolnego czasu i podróże, m.in. puby, przewoźników lotniczych, pizzerie, wykazują lepsze wyniki od notowań sprzedawców detalicznych. Dla amerykańskich i europejskich indeksów odzwierciedlających te sektory, przewaga wzrostów cen akcji osiągnęła właśnie najwyższy poziom od 2011 roku.

Ankieta przeprowadzona przez firmę badającą rynek Harris Poll i platformę internetowej sprzedaży biletów Eventbrite wykazała, że 78 proc. millenialsów wolałoby zapłacić za jakieś doświadczenie, niż za dobro materialne. W pokoleniu tzw. baby boomers (urodzeni w latach 19946 – 1964) tak deklaruje 59 proc. badanych.

Andrew Oswald, profesor ekonomii na brytyjskim University of Warwick w Coventry, mówi, że dzisiejsi młodzi konsumenci czują, iż posiadają już wystarczająco dużo. Odnosi się on także do badania przeprowadzonego przez Thomasa Gilovicha, profesora psychologii na Cornell University, twierdzącego, że ze względu na zupełne zaspokojenie potrzeb materialnych, millenialsi potrzebują alternatywnych sposobów osiągania satysfakcji.

>>cały komentarz: Bloomberg.com

(oprac. M. Sheibe)

(Giuseppe Milo CC BY-NC 2.0)

Tagi


Artykuły powiązane

Baby Boomers are reluctant about online banking

Kategoria: Financial markets
Baby Boomers are reluctant about online banking

Baby boomers ciągną stopy procentowe w dół

Kategoria: Analizy
Baby boomers ciągną stopy procentowe w dół

Bankowość w sieci czyli internetowe zwyczaje pokolenia Millenialsów

Kategoria: Analizy
Bankowość w sieci czyli internetowe zwyczaje pokolenia Millenialsów

Popularne artykuły

Gdzie będzie polska gospodarka za lat 5, 10

Kategoria:
Gdzie będzie polska gospodarka za lat 5, 10

Finanse publiczne: Brak długofalowego myślenia

Kategoria: Rynki kapitałowe
Finanse publiczne: Brak długofalowego myślenia

Bankowość pod okiem Allaha

Kategoria: Rynek bankowy
Bankowość pod okiem Allaha

Jak rozwijał się kryzys 2007-2009 - infografika, kalendarium

Kategoria: Polityka pieniężna
Jak rozwijał się kryzys 2007-2009 - infografika, kalendarium

Łosoś nie zastąpi ropy. Norwegia w kryzysie

Kategoria: Wskaźniki ekonomiczne
Łosoś nie zastąpi ropy. Norwegia w kryzysie

Pracownicy widmo, czyli jak komputery wynajmują ludzi do prostych prac

Kategoria: Trendy gospodarcze
Pracownicy widmo, czyli jak komputery wynajmują ludzi do prostych prac