- Obserwator Finansowy
- Biznes
- Usługi finansowe
Biznes

E-czterdziestolatek, czyli jak generacja X w Unii Europejskiej korzysta z bankowości internetowej
Generacja X, czyli osoby, które urodziły się pomiędzy 1965 a 1980 rokiem, wchodziła w dorosłość w czasach nie tylko ważnych przemian politycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, ale także zmian technologicznych na...

Przelew przez internet czy w oddziale?
Polskie banki są liderami wdrażania nowoczesnych rozwiązań ułatwiających korzystanie z ich usług przez internet, ale jednak ten sposób korzystania z bankowości nie jest w Polsce powszechny.

Big-techy: konkurencja czy uzupełnienie oferty banków
Duże firmy technologiczne rozpoczynają świadczenie usług finansowych zazwyczaj po pozyskaniu bazy klientów i zbudowaniu rozpoznawalnej marki. Ich wejście do finansów odzwierciedla dużą komplementarność między...

Baby Boomers nieśmiało korzystają z bankowości internetowej
Osoby w przedziale wiekowym 55-74, zaliczane do pokolenia Baby Boomers, są bardziej przyzwyczajone do korzystania z tradycyjnych środków przekazu, czyli prasy, telewizji i radia, niż z internetu. Dlatego rzadziej niż...

Private banking znika w Szwajcarii
Szybko spada liczba podmiotów bankowych z obszaru private banking w Szwajcarii. To pokłosie kryzysu finansowego i zmian na rynku, które wywołał, ale także wdrożenia wymiany informacji o zagranicznych rachunkach...

Polacy chętnie płacą bezgotówkowo
Blisko 80 proc. Polaków wybiera płatności bezgotówkowe, jeśli ma taką szansę. Co piąty jest bardzo przywiązany do gotówki.

Banki w poszukiwaniu straconych polis
Sprzedaż ubezpieczeń w bankach spada. W 2018 r. składki ubezpieczeniowe pozyskane w ten sposób wyniosły 7,6 mld zł, aż 25 proc. mniej niż rok wcześniej. Rynek szuka nowych rozwiązań. Sprzedaż polis przez...

Obrót bezgotówkowy rośnie
W Polsce liczba urządzeń akceptujących elektroniczne instrumenty płatnicze dynamicznie rośnie.

Baby Boomers w Polsce: pokolenie wykluczone z rynku e-commerce?
Generacja Baby Boomers, czyli osoby w wieku 55-74 lata niezbyt chętnie korzystają z internetu, a jeszcze rzadziej robią zakupy w sieci. W Polsce ledwie co szósty przedstawiciel tej grupy jest aktywny na rynku e-commerce.

Trudna sprzedaż ubezpieczeń
Polacy nie przekonali się do kupowania polis przez internet i telefon. Od lat nieodmiennie najlepiej ma się sprzedaż agencyjna, ale to nie znaczy, że przynosi ona sprzedawcom duże zyski. Jednak przed sprzedażą przez...